The things that helps you get better


Nu har jag bakat bullar och redan slängt i mig 3 stycken, mmm, bra penetration för smaklökarna! Det var länge sen dom fick sig en omgång av bullar! Men man ska ju ta det lite lugnt på den fronten också, samtidigt som man måste få leva. Sen är jag som jag sagt tidigare är jag född i en för liten kropp och mage..
Idag kommer jag att sova själv, vilket jag hatar. Är man van att ha en manskropp bredvid sig varje natt så är det minsan inte så lätt när manskroppen beger sig till jobbet för att jobba natt. Men jag har mina bullar iallafall, och sedan ska jag ju även plugga järnet.



Degen:
25 g jäst
2 1/2 dl mjölk
1/2 dl socker
75 g smör

Fyllning:
100 g smör
1/2 dl socker
1 tsk kanel


Det finns inget lättare att göra än bullar. Smält smöret, häll i mjölken i det smälta smöret, låt svalna/värmas till ca:37 grader. Smula jästen i en skål och häll över mjölken och smöret. Häll i socker och sedan mjölet pö on pö tills degen blir fast och fin. Låt jäsa i 30 minuter. Kavla ut och bred över fyllningen( blanda gärna ihop fyllningen separat i en skål innan, I do it) rulla ihop, skär upp dem och låt jäsa i 30 min. Pensla ägg, strö över strösocker och in i ugnen på 225 grader i 5-10 eller tills dom fått  färg.


/Hanna

Kommentarer
Postat av: millie

det kanske du kan ha rätt i, aldrig sett de på det sättet :)

2009-04-28 @ 16:44:29
URL: http://sweettastes.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh, gud vad jag blev sugen på bullar nu xD

Vilken fin blogg du har :D

2009-04-28 @ 17:07:13
URL: http://soufiaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

ska du till Rix 09?:)

2009-04-28 @ 17:18:09
URL: http://whinwup.blogg.se/
Postat av: ubbe

Oh, gumman va duktig du e...hoppas man kan få sig nån när jag kommer hem imorrn;) puss puss

2009-04-28 @ 18:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0