Förbaskade kyla!

Nej, den är INTE efterlängtad!
Fy fan.. man klarar knappt av att vara ute. Man har ju vant sig vid dom lite mildare vintrarna.. och så kommer det här!

Inte okej!

Och till råga på allt så flög jag i trapphuset nyss.. det var bra mycket halare än vad man trodde. Gah, de gjorde ont!
Man är inte lika tålig som man en gång var!
Är hemkommen ifrån kusinerna där man blivit övergödd och grattat födelsedagsbarnet som fyllde 14. Jag kommer ihåg när jag var 14, alla som hela tiden skulle envisas med kommentarer som :

"- Ja,  å hur känns det att bli fjortis då?"

Och liknande.. inte såå roligt kanske..men även där fanns det sånna kommentarer närvarande. Men ändå.. jag kommer ALDRIG glömma den dagen då jag verkligen, verkligen längtade tills jag skulle få bli 18 och kunna köpa mina egna cigaretter eller snus, att få köra bil, att få gå på krogen eller att faktiskt FÅ dricka enligt lag, att flytta hemifrån etc.. ni fattar...

Sen blir man 18...( ??!! ) och HUR spännande på en skala är det att få göra allt detta? Hm.. jo visst en härlig frihet. Men ändå... det var inte så speciellt som man förväntade sig som 13 åring.

Men nu är man så pass gammal att man faktiskt får göra precis allt. Och visst fan känns det underbart! Men det man minsann INTE tänker på när man drömmer sig bort på bättre tider när man är snorunge, det är alla krav, förväntningar och förpliktelser man faktiskt har. Och ibland vore det mysigt att vara liten och hjälplös och återgå till att få allt serverat.

Men skulle man byta ut den ljuva frihet man har som vuxen?
Njee, jag skulle inte tro det! Jag njuter av varenda ögonblick!


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0