Inte som alla andra


Nej, det ska man fan inte vara! Lita unikitet ( vara extra unik )- Ja,tack!
Jag har upptäckt att man ibland inte är som alla andra.. ibland är tankarna lite out of the box och inte riktigt hemma på den rätta planeten.
Däremot vill jag ge mig själv kredd för att jag vågar och för att jag inte skäms.. utan vet jag inte eller har ett svar, då öppnas munnen och ut kommer orden.

Som på riskutbildningen man måste gå nuförtiden för att få körkort ( körskolan vill ha 700 kr extra av alla stackare som kämpar arslet av sig för att bli accepterade bilförare )

Då säger kursledaren.. " Jaa.. men nu när ni vet hur det kan gå... då skulle ni vill inte sätta er bakom ratten med minsta alkohol i blodet? Vare sig det är samma kväll eller dagen efter?"

Dom övriga eleverna svarar godtroget ".. Neeej! Aldrig"..

Kursledaren känner sig stolt för ett ögonblick...
Sen kommer jag...

" Joooo!!! Jag skulle minsann brassa iväg om jag var ute i en mörk skog och en mördare var ute efter mig! Nykter som stupfull!"


Fastän kommentaren kan tänkas vara onödig och icke befintlig.. så fick vi oss alla ett gott skratt.. och varenda själ höll med mig!

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0