Jul panik!


Hur kommer det sig att verkligen ALLA blir helt galna innan jul? Usch! När man ser människorna så känner man stressen drypa. Jag har aldrig fattat det där med att stressa järnet, för JUL (?)
Sen är ju jag en sån som kan vara aningen sen med att vara helt klar med julshoppingen.. men det är ju MITT fel.. och fastän jag vid enstaka tillfällen varit ute på självaste julafton och inhandlat den sista klappen.. så har jag ändå behållt lugnet.
Sen måste man ju för guds skull inte handla alla klappar i december... det går alldeles ypperligt att inhandla några ( eller varför inte alla? ) i Juli? Augusti? Maj? Eller vilken månad som helst under året.

Hörde på nyheterna imorse att vi i jämtland spenderar 6000 kr i snitt per person på julklappar?? Oh.. jag tappar hakan!
Visst jag hör ju inte till dom som har fler än ett barn...eller kanske till och med barnbarn.. men ändå? 6000 för att ge bort julkänsla??
Jag är en sån som kan spendera mycket..men även lite. Självfallet så är det ekonomin som är avgörande hur mycket jag ska handla för. Sen är det idén till julklappen.. kostar den 100 kr och är PERFEKT! Då blir det det! Kostar det 1500 kr och är perfekt, ja då kör jag på det!

För jag tycker INTE att julen handlar om hur mycket man FÅR eller hur mycket man GER bort.. hur dyra saker man handlar eller hur dyra saker man får. Julen för mig handlar om mys.. man umgås med nära och kära, äter gott, ser på kalle Anka och ger något och får något för att visa uppskattning.


/H

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är ju själv klart man skulle köra om man var i fara lr,fast en mörk skog är nog inte det säkraste stället.

2009-12-16 @ 11:40:38
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: hanna

haha nee de e ju inte de.. men om man tänker utanför boxen:Phaha

2009-12-16 @ 11:43:36
URL: http://ubbeohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0