Give me give me!


Oh! Vet ni vilket jobbigt liv jag lever just nu!? Jag upptäckte att TOALETTPAPPERET är slut! Finito!Over!Gone! Och jag har inga pengar i denna bostad... jag tackar gud för att man kan dra en drill utan papper. Värre vore det om man skulle bege sig för något annat. I värsta fall får man väl bege sig till en granne. Om något så var detta dagens ilandsproblem.
Idag ska jag även ringa till ett jobb.. troligen så blir det så att jag ska skicka in ett personligt brev, men jag behöver ha mer info för att ens kunna sätta mig ner och göra det. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna få det jobbet.. eftersom både yrket i sig, arbetstiderna och placeringen på arbetet låter så perfekt i mina öron! Men man ska inte hoppas för mycket, eller ens hoppas alls, för då blir man besviken om det skulle gå åt skogen.

Jag hoppas även att mitt gamla(?) arbete kan höra av sig med besked, eftersom det är enormt avgörande för vad man ska göra och hur man ska gå tillväga för att överleva. Verkar däremot som att bygget inte riktigt förstår hur pass avgörande det är för vissa.
Den här månaden längtar jag inte direkt till pengarna, eftersom det kommer vara så exakt på håret med mina räkningar, att pengarna inte ens kommer att räcka till en cyckeltur till stan... ja, snacka om pank. Men jag är ändå så pass glad att jag klarar mig, och att alla räkningar blir betalda av MINA pengar. Så jag håller tummarna att inga oförberedda räkningar dimper ner hemma hos mig.. åtminstonde inte i mitt namn.

         


Nu börjar man även bli lagomt less på renoveringen.. visst har man latat sig i några dagar nu men ändå. Eftersom gubben bara jobbar 2 dagar den här veckan, så blir det fetryck i mitten på veckan. Allt förarbete ska vara färdigt tills på fredag, därefter är det bara att vänta på köket.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Men Hanna de hade ju bara varit att du tragit iväg ett mess så hade man kommit med en rulle åt dig!

2009-05-18 @ 21:25:53
URL: http://knottensfundering.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0