I went down to

Oh vad roligt! Igår kom ju som sagt köket.. underbart!! Hela dagen höll vi på och skruva järnet.. det var inte direkt dåligt med kartonger som kom heller... neä, utan hela lägenheten var full av grejer. Igår kom en snäll karl och hjälpte oss med elen, så nu är det bara en liten sak kvar sen är den delen avklarad!! Vi har även kopplat in ugnen+micron! Skitsnyggt! Idag kan vi även koppla in kylen och frysen, samt att överskåpen ska upp, samt sidohyllorna.

Puh!! Nu har vi kommit ännu längre.. eftersom det är dag 2 på bygget. Första svarta luckan är uppe!
Dock har jag i princip varit själv hela dagen så vi har inte gjort så mycket, vi satte upp 2 hyllor och sedan hann vi inge mer. Jag tog mig tiden att kolla igenom så att allt fanns och så vitt jag vet så finns allt, underbart Ikea!
Snart kommer pappa och vi ska fixa det sista på ena sidan, eller iallafall skruva fast dom stora skåpen, sen kan man pilla upp hyllorna och sen luckorna.
Men!! Jag upptäckte att dom där jävla gångjärnen, inte är några förbannade "klick" som det står på bruksanvisningen... icke!!! Jag har fått till 3...................................................... på 2 timmar...........................................................................


Här är lite bilder som man haft tid att ta. Det kommer mer sen.






Så här såg ena väggen ut, massa jobb innan den blev rak, bra och snygg...



..och nu kan man se det här på den väggen!
( Suddigt så in i norden, men det komma riktiga före och efter kort sen.)



Andra väggen kommer sakta men säkert... det finns dock överskåp på den sidan nu..
Ska försöka fixa mer kort imorgon, för då kommer det se annorlunda ut..




/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0