Motivation


Jag och syrran, och dom som nyss köpt en liten Xerox!


Jisses, här är man nästan snurrig i huvudet, för som ni flesta vet så hatar jag att läsa + att jag skulle behöva ha glasögon.. åtminstonde läsglasögon. Jag har ju haft linser i ex antal år, men har även varit utan dom i snart 2 år, eller om det är ett och ett halft år nu kanske? I början var det ju kul, för då hade man färglinser, sen var det bara jobbigt att vara halft blind, klia sig i ögonen och tappa linsen om det var torr eller dammig luft. Jag ska införskaffa ett par brillor framöver, men jag måste bara hitta M O  T I V A T I O N E N till att gå till optikern och be om hjälp. Men det kommer ta ett bra tag för det krävs som ovan samt tid, ork, lust, pengar, vilja och VAL! Men jag har kommit en bra bit på vägen nu iallafall, det blir ju tokläsning för mig hela veckan eftersom jag har första saltentan på lördag, brr... saltenta..
Man ska ju alltid peppa sig själv.." Jag kommer att klara det, jag kan!"... men i mitt huvud låter det " FAAN, det kommer att gå käpp rätt åt helvete!". Så jag kom på den brillianta idén att skita i tänket, läsa som fan , försöka memorera och köra mitt bästa utan någon press från omvärlden eller ifrån mig själv. Jag får iallafall ta en paus så här på kvällskvisten och försöka få vett i skallen och kroppen. Jag har ju faktiskt tvättat för ett helt koloni idag också. Satan! Från och med denna dag, ska vi/jag/du bli bättre på att tvätta oftare... det är inge kul med 5 tvättmaskiner.

Vi bor ju i en byggarbetsplats just nu, vilket innebär, ingen spis, ingen ugn. Men jag har iallafall värmt potatismos och köttbullar i micron, så prisa microvågsugnar!

Lillsessan är  åter hemma i sitt rätta element!
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0