Baka, baka liten kaka



Jajamensan här bakas det!! Bättre sent än aldrig!! Jag ska ta och baka mer någon annan dag också. Det är skumt att baksuget alltid dyker upp mot kvällen. Men det är ju så underbart gott med nybakatbröd till kvällsfika!!!
Jag är en sån som nästan aldrig äter mjukbröd.. MEN hembakat mjukbröd!! Det är gudomligt!!
Men det är så förbaskat synd att det inte finns något vettigt recept på tomatbröd på nätet.. men men.. tur att man är huslig och har bakat sen man gick på pottan. Improvisera är minsann spännande grejer! Kan bli precis huuuur som helst.
Men lite bra och fina receptböcker är alltid välkommet i julklapp * blink blink * Och det gööörrr absolut ingenting om det rååkar vara PER MOBERG som vi båda avgudar!;)

Därav är det nästan alltid omöjligt att fråga mig hur jag gör sakerna jag bakar.. för det är ju alltid kul att slänga i lite extra, byta ut något eller ta bort något. Sen som sagt, har man känslan och kunskapen så krävs det inte världens koll på mått och annat.
Så nu håller vi tummarna för att brödet blir lika gott som jag önskar att de ska bli!

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0