Stanna upp

Kan det ibland vara bra att göra. Det händer så otroligt mycket och det HAR hänt enormt mycket det senaste året. Så ibland kan det vara bra att stanna upp och suga i sig allt som hänt och vad som komma skall.

Idag var vi som sagt hos grannen på kaffe ( alltid lika trevligt ) och kom hem.. och jag påbörjade städningen. köket är nu superrent, och imorgon ska garderoberna städas.. och om man hinner även badrummet. Sen är det dammsugning och torkning av golv som står på schemat. Sen borde lägenheten vara duglig för visning. * Åh jag vill flytta NU*

Så dagen började bra! Förutom att man blev väckt av 2 nissar som skulle byta vridmoment till elementen. M E N av någon anledning så blev dagen en katastrof , i min värld. Från att ha en bra dag, gjort bra och trevliga saker till att tycka att tammefan allt är skit! Och då menar jag allt! Fy fan. Ibland vore det bästa om man kunde få fly ifrån sin skalle, sina egna tankar och sitt såkallade förnuft. Visst jag står starkt fast vid att det är viktigt att leva ut och känna ALLA känslor för att kunna ha ett normalt och hälsosamt liv. Men det är inte kul när man vill känna att allt är fel samtidigt som man har ett så förbaskat klokt förnuft som säger alla rätta och kloka saker.
Man ska inte alltid vara den där starka och förnuftiga människan, utan ibland vill man vara den svaga och hjälplösa.. men hur fasen sånt ska gå med ett vettigt tänk? .. Ja, säg det.

Men hur som haver, så har jag lyckats med en förbaskat dålig dag, där negativa tankar fått flöda fritt.. vilket var behövligt! Det var på tok för länge sen som jag kände mig så ynklig, AV ABSOLUT INGEN ANLEDNING.
Dock längtar jag mer än vanligt efter min karl så jag får känna mig lite ynklig i någons närhet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0