Veckans Ilandsproblem


Nej! Torsdag är redan här! ( eller ja snart..) och det innebär att jag ska upp 06.30 imorgon, göra mig iordning, sätta igång kaffe- hälla över det till en termos ( dom hade inte något kaffe eller någon kaffe automat på Österängsskolan.. ehm.. josåattee ), gå till Österängsskolan och sitta i 3 timmar.
Imorgon hoppas jag att det blir mer givande än sist. Sist kändes de som om jag satt med 17 småbarn med socialfobi... hm.. förstår faktiskt inte varför så många unga ska ha sånna problem med att kunna hävda sig eller vara sig själv när man är i en främmande grupp? Situationen blir ju bra mycket mer pinsam ( på ett ironiskt vis ) när ingen vågar svara på tilltal..
Så imorgon hoppas jag att sällskapet jag ska spendera 3 timmar med har växt på självkänslan en aning.

Och jag vet.. dom flesta Svenssons arbetar Måndag-Fredag.. men eftersom det var länge sen jag jobbade nu så är det bra segt att bege sig på något MÅSTE. Sen skulle jag hellre ha måndag till fredag jobb.. eller ja jobb överhuvudtaget..
Men jag tycker att det är lättare att bege sig på saker och ting när man har struktur och koll på vad man ska göra. Samt att man kommer in i vardagen lättare med tätare aktiviteter / arbetstider.


Och ikväll sover man även själv. Undrar när man egentligen ska vänja sig vid att sova själv vissa nätter. (?)
Det är ju inte så att jag alltid haft någon i min säng.. såattee.. ja. Man får se. Jag har ju alltid MINST en liten sötknöl med mig i sängen!

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0