Helt galet


Fan vad Sverige börjar gå utför.. vi vet ju alla förändringarna som har skett gällande sjukskrivning och försäkringskassan osv..
Läste i tidningen idag om några gravida kvinnor som haft problem just under den tiden, smärtor i rygg, foglossning etc. Men har ej fått godkännande av försäkringskassan med svar att "- Att vara gravid är ingen sjukdom."
Hm, neä, visst det är INTE en sjukdom, M E N de svårigheter som uppstår under en graviditet kan klassas som sjukdom! För skulle en helt vanlig person, man som kvinna, ha de symptomen och problemen så skulle dom nog kunna få möjlighet att vara sjukskriven. Uch! Man blir så jävla förbannad!

Idag mår jag iallafall bättre än igår, tur tur tur!! Så det är inte för att jävlas som jag tjatar på om mina kurer när jag eller gubben blir sjuk! Hade jag inte haft mina knep så hade jag nog legat exakt lika död som igår!
Men det är en bit kvar innan jag kan klassas som frisk!



/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0