Nu ere jul igen!


Åh vad härligt att det snöar! Jag missade ju förra gången det gjorde det när vi var i stugan.. för där såg jag ingen snö.. däremot var det enormt mycket frost på Lördagen.. och kallt!
Nu när jag ser snön därute så kliar det REJÄLT i fingrarna.. jag vill ta fram julgardinerna, julgranen och pyssla ( göra pepparkakshus, baka lussebullar, göra knäck, dricka glögg tillsammans med trevligt sällskap, göra julapelsiner etc)
Åh vad jag vill!! Dock vet jag att det är en del jobb när det blir jul, man måste ju stryka julgardinerna, och eftersom jag befinner mig i ett nytt hem denna jul så måste jag även testa vart gardinerna ska sitta. Vi ska även inskaffa en ny julgran och eventuellt lite pyssel till den, och jag verkligen ÄLSKAR allt som har med julen att göra!!

Åhhh vad jag vill de nuu!!

Idag kom Ubbes mamma förbi på middag också.. det är ju alltid trevligt med lite sällskap.. och fy på både mig och karln.. vi äter sällan vid matbordet! Men det är ju eftersom det oftast är han och jag.. och finns det något mysigare och bekvämare än att sitta i soffan och mysäta till någon bra film, och därefter faller man ner i en mysig varm famn?
Men som allt så kan skenet bedra.. alla dagar ska ju inte vara den andra lik, variation är alltid bra.


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0