Det ska la ordna sig..


Ibland kan det faktiskt vara skönt att inte ha ett arbete.. som idag till exempel... jag klev upp, gjorde mig iordning och jag bara va. Och PANG! Så kände jag mig inte alls lika bra längre...näsan började rinna sådär äckligt fökylningsliknande, ögonen blev kanonglansiga och mitt huvve hängde inte alls med. Det gör det väl inte fortfarande heller... För har man ett arbete då känner man ( eller iallafall jag ) mig stressad och får ångest av att vara sjuk.. man kan inte vara sjuk hur länge som helst, och det finns så mycket annat man behöver / måste / ska göra.

MEN jag har legat i soffan precis hela dagen och inte gjort någonting alls!! För man ska faktiskt krya på sig INNAN man blir dunderförkyld! Då mina vänner kan man förhindra och utrota förkylningen.
Men tänk om jag hade haft annat för mig idag? Då hade jag ju självfallet gått iväg med ett påklistrat leende och kommit hem bra mycket värre än när jag vaknade på morgonen. För jag har ju inte direkt så många fysiska besvär.. utan mest psykiska? Hehe.. neä, men inombords-problem kan vi så fint kalla det. AKA= Huvudet känns tungt, ingen ork, svettas... ja, ni hänger med. Och det är bland det värsta jag vet!! Hellre ligger jag med en kanonkula i halsen och duschar i mitt eget snor!

Nu är det läge för Idol mina damer och herrar!!


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0