Fuuk


Fan, jag vill ha körkort nu!! Helvetes anusknull! Tyvär är det en vecka kvar tills jag kan förnya körkortstillståndet samt ta handledarkursen. Sen efter det så rullar det på...men det är SVINIT dyrt! 8500 kr har jag räknat ut att det i värsta fall kostar oss stackars ungdomar som vill kunna ta oss själva till andra platser.. och varför är det så dyrt??Jo.. för att någon dum fan har kommit på 2 nya moment som kostar pengar. Och gör man inte dom, blir det inget körkort! Joho ni..
Jag tackar gud för att jag vet vad jag gör bakom ratten, dock behöver jag mer träning inom fickparkering, men i övrigt är jag hyffsat bra. TACK!
Så nästa vecka blir det inskrivning och full rulle... och som tur är så finns det avbetalning för körkortet nuförtiden, så det gör inget om jag så kommer upp i 100 000 innan jag väl lyckas.. det får jag helt enkelt drabbas av längre fram.
Dock är det lättare att få jobb. Inte bara för sådana jobbs om KRÄVER körkort, utan även i allmänhet. Fölr face it.. det är inte kul att lunka en kall vintermorgon i snöstorm till sin arbetsplats.

Jag har ju dock aldrig varit i behov av körkort, om man nu kan vara det? Eftersom jag haft vettigt(åtminstonde någorlunda) avstånd till mitt jobb, jag har suttit still på mitt jobb.. och jag har alltid haft chafför!


Så nu jävlar om dagarna bara kunde gå fortare så! För hade jag haft körkortet idag, då hade jag haft ett JOBB IDAG!
Dock så var dom verkligen intresserade av mig och bad mig att återkomma så fort jag hade körkortet i handen.
Sen, snäll som hon var.. skulle hon kolla runt om någon kollega hade något annat ledigt jobb åt mig, som isådanafall skulle återkomma.


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0