Hm..hm..hm..


Så nu ligger jag hemma och kurerar mig.. dock mår jag bättre idag än igår- Så jag säger ju att man ska utrota skiten innan det är försent! Var iallafall iväg och tog en sväng med bilen, eftersom man ska till att övningsköra igen.. lovely!
Men blev tokförbannad på att ena vindrutetorkaren inte funkade så vi for och inskaffade en ny! Sen gick det kanonbra!
Så nu är det bara till att vara hemma och ta det lugnt tills morgondagen infaller.. då är det fullrulle hela dagen OCH kvällen OCH natten!

Apropå det här med dop.. läste lite kring några som skulle döpa barnen vrs några som INTE skulle göra det. Och jag har alltid tänkt att jag ska döpa mina barn, inte för att jag tror på det dom säger eller vad det hela står för.. utan för att det är tradition i mina ögon. M E N, nu när jag läst kring dom olika personernas åsikter så börjar jag fundera lite.
Istället för dop så skulle dom ha en tillställning där de firade barnet och att barnet ska heta ett visst namn, dvs likasinnat som dop utan präst och kyrka. Men vänner och släkt kommer och firar det hela... man fikar eller äter någon mat.
Skillnaden där blir ju endast att barnet INTE är med i svenska kyrkan och inte blivit döpt. Men i helheten är det precis detsamma.
För helt ärligt.. hur svårt är det att bli medlem i svenska kyrkan?
Sen kan barnen själva bestämma om de önskar gå med i svenska kyrkan eller ej. Inga konstigheter där, what so ever!
Och vill barnet konfirmera sig går det alldeles utmärkt!! Då döps man som 14-16 åring eller hur gammal man nu är när man konfirmerar sig, och det kostar nada.
Såååå.. efter lite eftertanke så tror jag inte att det kommer bli ett dop för mina barn.. utan en mysig tillställning i samma stuk med nära och kära! Men det får man avvakta och se..


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0