I know you whant me


Idag har jag tagit min första tupptur! Karln min var hemma och vi åt lunch... sedan somnade vi ihopklistade i soffan. Riktigt mysigt var det! Jag har faktiskt inte gjort det förut, utan jag har alltid varit bakis, sjuk eller annat. But I liked it! Åtminstonde idag. Det ska absolut inte bli en vana! På dagarna ska jag vara pigg och allert, för det kvittar vilken tid jag kliver upp på morgonen, tidigt som sent, så har jag ändå problem att somna innan 12.. gärna sker det kring 1-2 tiden på natten. Så ska jag tillägga tupplurer... ja.. då blir det ingen natt sömn.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen på möte, jobbgarantin. En bra grej tycker jag! En riktig trygghet! De flesta av er vet nog vad det hela innebär. Man ska fortsätta söka jobb.. och har man a-kassa fortsätter samma summa dyka upp på kontot. Dock har man även möjlighet till praktik- betald. Kanon!
Jag trodde inte att jag överhuvudtaget skulle bli arbetslös för några år sen.. men tiderna ändras.. och det är inte bara färskingar som jag man ser utanför portarna vid af, utan även välutbildade veteraner.

Dock tycker jag endast att det här är en bra uplevelse för mig.. testa på att handskas med a-kassan, söka jobb, omformulera cv:t/personligt brev, sälja mig själv via telefon/ irl och via mail. Så jag kommer veta hur jag ska hantera dessa situationer i äldre dar ( peppar peppar) om så skulle behövas. Sen toppen på i:et, jag har möjlighet till praktik, VAR SOM HELST! It´s my call! Så nu ska jag fundera ut olika ställen och yrken jag vill testa på för att sedan hoppa på en praktik.
Är det inte finurligt hur regeringar och politik kan ändra förutsättningarna för arbetslösa under några år?
Jag har massor med förutsättningar och möjligheter för att utvecklas och skapa erfarenheter.. inte illa pinkat för den unga donna jag är.


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0