Alltså fyfan!

Jag är så jävla förbannad just nu.. kommer precis in från en promenad med hundarna och dom fick såklart leka av sig fritt ute på stora gräsmattan, eftersom dom har ett stort behov av att få springa av sig.

Alla vet ju att Nelly är världens snällaste hund och verkligen ÄLSKAR andra hundar och ja.. det finns aldrig några som helst problem gällande henne och andra levande varelser.  Hon är ju fortfarande en unghund och hon är inte fullt tränad, men det är klart.. hon är fortfarande UNGHUND som sagt.
Och om man ska lyckas lära en hund saker så måste man TRÄNA på det som är problem.
Hon har blivit enormt lydig och lyssnar bra, men vid ja.. kanske 4-5 gånger under de senasten året när hon fått varit lös så har hennes uppmärksamhet rubbats och hon har fattat intresse för någon hund eller annat som gått förbi henne.
Så det är såklart något vi behöver träna mer på. Men som sagt OFTAST så är det inga problem.

Hon springer inte hela vägen fram till den okända människa och hund hon ser, utan hon springer fram MOT dom, stannar alltifrån 1-10 meter ifrån dom och står stilla och kollar. Sen lyckas man få tillbaka henne, antingen genom att bara ropa och vid något av de få tillfällena har man varit tvungen att hämta henne.

Nu när vi var ute hände just det, en KÄRRINGJÄVEL gick förbi med hennes hund, vilket jag ej hann med att se eftersom att hon kom från bostadsområdet. Jag ser att Nelly fattar intresse och hon springer mot vederbörande, jag hinner inte få tag på henne. Hon gör som hon gjort någon annan gång, springer saktar av och stannar 1-2 meter ifrån dom.
Jag ropar och går emot och försöker locka tillbaka henne.
KÄRRINGJÄVELN, ställer sig och skriker med en förjävla otrevlig ton att jag - Ska hålla reda på mina hundjävlar(????)
Vilka hundjävlar???

Jag tänker då fan inte ställa mig och skrika flera meter till kärringjäveln, som förövrigt står och SPARKAR (?) emot Nelly där hon står 3 meter bort ( Nelly har gått lite närmare mig, stannat och kollat på kvinnan och hunden igen). Där står hon och kollar och.. helt lugn.. och kärringen sparkar mot henne. (?)
Jag som går emot Nelly lyckas med kallet få henne att komma och tanten går.
Jag blir så jävla förbannad!!!!!!!
Det är fan inte okej. Jag kan förstå om Nelly var en elak hund som sprang fram och attackerade hennes hund, då skulle nog vem som helst börja sparka mot hunden som sprungit fram. För det är klart, man värnar ju mer om sina egna än om några okända. Men för att JAG skulle göra det så skulle det som sagt vara befogat. INTE om en hund står flera meter ifrån en och INTE visar någon aggressivitet!!!!

Alltså jag har full förståelse för människor som är hundrädda och blir utsatta för sånna där situationer och såklart ska man ha koll på sin hund. Men samtidigt MÅSTE hundägare få träna med sina djur för att i framtiden slippa sånna där situationer. Däremot borde människa tänka på hur fan dom beter sig.
Framförallt människor som själva har hundar tycker man borde ha bättre vett och mer förståelse än att stå och sparka mot en hund som inte visat ett enda tecken på aggressivitet, eller ens rört vid som? Kan tyckas....
Jag tror att ALLA som haft en hund någon gång HAR eller kommer vara med om att hunden springer fram till en annan person, hund, bil, cykel eller ja.. det finns många exempel på vad det kan vara.

Jag försöker inte säga att det är okej att Nelly närmade sig dom gående, MEN människor borde väl förfan kunna betee sig!!!!
Det är det som gör mig så jävla förbannad


Neä, fyfan jag blir så jävla förbannad...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0