Jag blir så jävla förbannad!


Haft en bra dag.. hunnit med mycket i min värld. Och igår hann man också med mycket.. kul å träffa trevligt folk ju. Ibland känns det som om man inte har tid eller tid att träffa folk. Hur nu det hänger ihop. Men så är det.
Dagarna går på tok för fort.. men dom går ju så jävla sakta.

Fastän att dagen varit bra så är jag på dåligt humör.. det är så jävla mycket som är fel i min värld just nu att jag blir galen. Jävla pitt humör eller ja vad fan man nu ska skylla på.
Nu är det sådär förbaskat tråkigt.. man vill göra saker men man orkar inte.. och ibland känns det inte som att människor är riktigt på riktigt... att dom inte fattar att kroppen säger ifrån, och att man faktiskt inte ORKAR.
Det är inte så att man är lat, inte vill eller prioriterar fel saker, utan det handlar om att kropp och knopps energi går åt till så mycket när man är gravid att alla VILJA göra sakerna, borden och måsten.. helt enkelt behövs läggas åt sidan.

Neä, jag är allmänt jävla less på att vara gravid.. det är bara en evig väntan och det enda man har att se fram emot är bf. INGET annat!! That´s it!! Så dagarna går ut på att vänta, vänta, vänta, vänta och V Ä N T A !
Hur kul är det på en skala?
Och livet lär inte bli lättare ju närmare bf man kommer.. man kommer bli tyngre, klumpigare, få mindre energi, mindre ork, mer ont och ja.. bli mer invalid anpassad än någonsin.
Så HA!.. GUD VAD JAG HAR MYCKET ROLIGT ATT SE FRAM EMOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det jag verkligen kan se fram emot utan ironi är dagen då lillen är ute. Då kan man börja leva igen och vara som folk..
Ganska trist liv 14 veckor att pinas igenom innan jag får börja leva ett värdefullt liv igen. Kul.

Kommentarer
Postat av: Sandra Sjunnesson

Jag förstår EXAKT vad du menar. Fyyyy fan så jag längade när jag hade Jenna i magen.



MEN!

Utan att låta som en vis mor, så passa på att njut, hitta på det din kropp orkar. Vila, njut av sovmornar, ensamma kvällar du och din osv osv osv...



DET ÄR helt fantastiskt att ha barn, men det är även en rejäl omställning i livet. Så som sagt, försök att njuta av livet nu för att sen älska livet som kommer sen!!!



kram kram

2010-08-15 @ 14:31:11
URL: http://sandrasjunnesson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Underbart när folk förstår en faktiskt:)

Och jag brukar försöka tänka att det faktiskt går otroligt fort och att jag borde njuta! För gravida tycker jag ser underbara ut i sin runda mage osv.



Men vissa dagar är det verkligen svårt att vara gravid:)



jo.. och dte kommer SÄKERLIGEN komma dagar då jag som nybliven MAMMA istället är helt knäckt:)hihi.. något man just nu längtar så enormt efter:)

2010-08-15 @ 14:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0