Sinnessjuk


Puh nu har jag och hundarna gjort av med all tänkbar energi!! Hemmet är städat, och jag inväntar mannen som förhoppningsvis har med sig spacklet jag glömde i bilen. Idag ska jag göra nått åt dom där jävla hålen!! Fan jag hatar att se ALLT!! Och jag kan inte slå bort det när jag väl sett det, nej, då ältas det uta bara fan!


Igår var vi på biblan och jag lånade både böcker och en cd-rom (?), ojoj. Jag tycker det vore på tiden att man läser lite mer om vad som komma skall. Men frågan är om det verkligen är bra att veta så jävla mycket??
Jag vill inte påstå att jag är rädd för förlossningen, men samtidigt är jag det. Det skiftas så galet fort. Men så är det väl att vara gravid.. antingen är allt på TOPP och livet leker, eller så plaskar man på botten.
En av böckerna har jag börjat läsa och den verkar vara riktigt bra för gravida, speciellt om man är rädd för THE DAY. Och hur som haver så får man många bra tips och råd. Jag menar, som alla vet och som alla säger- Vi kvinnor är skapta för denna smärta och situation. M E N det gör INTE att man inte ligger och tänker både på skräckscenarion och vackra vyer om dagen. Och när man har sina nergångar hjälper det verkligen INTE att höra dom där förbaskade orden.

Jaha... jag är SKAPT för det hela, är allt frid och fröjd då????
Men det jag vill komma fram till är att vissa program borde vara förbjudna för gravida, som det jag såg igår.. det stärkte inte den positiva och nyfikna syn jag har på min förlossning, utan gjorde snarare att jag kände mig ensam och utstött och att.. ja, jag kommer att dö!

Men efter bokens uppiggande ord känner jag mig bättre och ska skita i hemska filmer osv och rikta in mig på bra böcker som skapar lugn och trygghet istället! För när dagen infinner sig vill jag känna positiva känslor!


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0