Vecka 28


                      Du är i vecka 28.
                      Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
                      Du är i 6:e kalendermånaden.
                      Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
                      Du är i trimester tre
                      Beräknat förlossningsdatum Mån 22 nov 2010
                      Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.


Ja, då har vi kommit till en ny vecka. Tack godegud. Blev galet avundsjuk för några dagar sedan då en vän fick sin lilla knodd. Och fort gick det också!! Här får man fortsätta hålla tummarna för att lillen kommer som senast då det är beräknat och att förlossningen inte tar en evighet.

Och hur mår man? Jo, det är som det varit senaste tiden. Nedre delen av ryggen känns av. Inte alltid men det är olika dagar och olika tider det dyker upp. I magen är det FULL aktivitet nästan hela tiden känns det som, vilket är mysigt!
Och ibland är det jobbigt på höger sida uppe vid revbenet.. och liggställningarna är som det varit nu under senaste tiden, begränsade... åtminstonde om jag ska ha det skönt.


När jag läste på internet stod det att humörsvängningar kan ta en ny törn från och med nu. Och ja.. det låter ju inte så trevligt.
Det må ju vara det absolut jobbigaste med att vara gravid.. just det där med humöret. Men jag hoppas att jag slipper dagar när humöret verkligen är nere och allt är sådär jobbigt.


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0