Debut!


Det är många första gången saker man ska uppleva nu när man är M A M M A. Idag tog vi första turen ute med barnvagnen. Skönt att komma ut en sväng.. men man har inga muskler i övre kroppshalvan så det är lite tungt eller vad man ska kalla det.
Det gick iallafall jättebra och lillen sov hela turen. Träffade även på en från föräldragruppen när vi skulle till och bege oss så vi fick sällskap.

Imorgon ska vi bege oss till stugan och mysa en sväng.. hundarna ska få raca av sig riktigt! Så vi hoppas att det inte blir så kallt. Blir även ett besök hos gammelmoffa.

Idag är han 7 dagar gammal och jag tycker tiden går fort! Och än så länge så är Walter så lättsam och nöjd och för att inte tala om hur söt som helst!!
De enda jag vill nu är att brösten ska bli som dom borde vara.. har gjort nått knas med ammningen, tror han sög lite för löst förr i dagarna, vilket resulterat i AJAJ på tuttarna...och det kan ju ta någon dag för det onda  att försvinna så jag LÄNGTAR.
Amning är fasen en hel vetenskap innan man fått till det och gjort det i en evighet tror jag.. man måste tänka och ja se till att det blir rätt hela tiden för att skona sig själv..jisses.

Sitt dilemmat har iallafall blivit bättre och jag tycker att livet är BÄST. Tänk när tuttarna är som dom ska.. då finns det inget att klaga på inte! Inte för att det egentligen gör det nu heller.. mest bara lite irritérande moment i vardagen.. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0