Otursdag


Åh fy attan! Från och med nu håller jag mig inne och hemma, med undantag för nattpromenixen med mina små vovvar!
Dagen startar med att jag är ganska seg eftersom jag känner lite lätt av förkylningen..
allt rullar på bra utan några som helst problem, men SEN!!
När jag ska till att spruta handsprit på händerna.... splash!! Rakt in i höger-ögat!!!! FY FAN I HELVETE VAD DET SVED! Jag sprang in till badrummet och sköljde ögat som attan.. men innan jag kom fram till handfatet så var jag självfallet tvungen att gå in i väggen..
Som dom flesta andra dagarna så var jag sminkad.. såg RIKTIGT snyggt ut.. ett sminkat öga.. och ett öga utan smink samt dunder rött!!
Ögat känns fortfarande konstigt, men jag kan se.. så det ska nog inte vara någon fara.

Idag skulle jag fara till mamms och papps för att kolla ställningarna.. ( inget konstigt med det ).. jag kollar posten- tomt. Och jag ska ta och få bilen uppför backen..
Ja.. det var lättare sagt än gjort. Jag gasar, backar, gasar, backar, gasar...skottar undan snö... och ja.. gör ALLT en liten kvinna möjligen kan göra.
Jag känner ilskan komma krypande..
men vill inte ge upp..
Efter ett tag inser jag att jag måste ha hjälp.. annars skulle jag stå där hela natten.. så jag ringer kusinen och hennes karl, och snäll som dom är så kommer dom till undsättning. Tada!! Ett kort tag senare är bilen i rullning!

Men för säkerhets skull så ska jag inte beblanda mig med saker som kan utsätta mig för fara, för någon slags olycka omger denna dag.. huga, huga!


/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0