Åh vad arg jag blir!!


Skulle precis ringa till AGRIA och ändra min försäkring på Nelly.. jag täcknade ju en försäkring direkt när vi fick henne. Det var en supertrevlig säljare som ringde mig, informerade om de försäkringar dom hade, gav råd osv.. och det slutade att jag drog en lite "värre" försäkring på Nelly eftersom man hade 40 % rabatt på den.
Nu vill jag självfallet ändra eftersom jag vet hur hon fungerar och att det inte krävs så pass heltäckande som hon har nu.
Jag ringer upp....

"Hej, jag heter Hanna Jacobsson"
Hon:- Hej
Jag:- Jag skulle vilja ändra min försäkring.
Hon: -Vad har du för försäkringsnummer?
Jag:- Ehm, det vet jag inte.. kan du söka via personnummer?
Hon:- Neä, jag måste ha kundnummer eller försäkringsnummer
Jag:- okej, men då må jag kolla efter de och återkomma...."


Jag letar och letar, och hittar inte ett enda papper... så jag ringer upp. Jag förklarar att jag precis ringt och fått info att det krävdes ett visst nummer som jag dessvärre inte hittar... och frågar om hon i luren kan skicka ut försäkringsnummer eller kundnummer till mig. ( det var troligtvis samma dumma brud)

Hon:- Suck, vad har du för personnummer?   Men håll i hatten nu!!! Dom KAN alltså få fram ens ärende via personnummer!!!!
Jag säger då mitt ärende att jag vill ändra försäkring..
Hon: " Du kan inte ändra det förrän 1:a Mars.."
Jag: " Okej.. men jag vet inte riktigt vad ni har för försäkringar så jag skulle vilja ha info om vad ni har"
Hon: " Ahh, du KAN ändra nu men det träder inte i kraft förrän 1:a Mars"
Jag: " Skulle en säljare kunna ringa upp mig och informera mig om försäkringar"
Hon: " Neä, tyvär"
Jag: " Okej, men du jag ska fundera lite så återkommer jag."


????!!!! Helt sjukt! Hon svarade irriterat, oengagerat och svarade verkligen inte på mina frågor!! Och det är väl självklart att säljare kan ringa upp en!  Åh jag blir så förbannad på sånt där... hon gjorde INGET som hon har betalt för att göra......................



/H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0