Ett sanningens ord



"With a life you I wait."


Som om ingen visste det redan... jag är en enormt känslosam person, samtidigt som jag grundade namnet RATIONELL. För det är verkligen något jag är. För jag tycker man ska vara bådedera för att kunna fungera som person.

Ibland läser man om personer som ljugit eller varit med om personer som ljugt för dom, och det är INTE okej.
Jag är en sån person som anser att lögner inte är okej..- Och då pratar vi inte om vita lögner. Dock försöker jag att avstå från dom också, eftersom jag anser att sanning lönar sig... inte enbart för sig själv utan även för dom man drar dom för samt ALLA i ens omgivning.

Jag menar... skulle JAG väga 100 kg, och ställde frågan - " Tycker du jag är tjock".... då vill jag INTE (!!!!) ha svaret.. "Neä du är bara kraftig".... " Det klär dig" etc. Utan då SKA man ärligt på ett BRA SÄTT säga VAD MAN TYCKER. Och det tycker jag folk är förbaskat dålig på!!
Att säga sanningen betyder inte att man MÅSTE såra eller vara elak.. utan det snarare hjälper än det själper.


/H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0