Over the world


Usch vad slut man är. Förstår inte var det är med dagarna alltså. Direkt på morgonen och på kvällarna då mår jag bra och är relativt pigg. Men dagarna. Fan jag känner mig som en levande död.
Detta sker väl mellan 11-17 som jag känner mig som en zombie.. plus/minus någon timma mer eller mindre. Och jag vet att det bara finns ett att göra- VILA.

Har varit och handlat idag med syrran och Angelica, och man fick lite go saker, tack!! <3
Fick även samtal ifrån min nya a-kassa.. suck, suck, suck! Visst just nu VERKAR det som om problemet ska vara ur världen. JAG skulle endast kontakta arbetsförmedlingen för att be dom skicka ett intyg gällande det program jag varit med i. Och ja.. vi frågar oss alla samma sak, VARFÖR BEHÖVER DOM HA DET FÖR ATT RÄKNA UT EN DAGPENNING??????????HELT ORELEVANT FÖR ALLA OSS MÄNNISKOR, FÖRUTOM KOMMUNAL.
Och VARFÖR har dom inte bett om det INNAN??
Visst, arbetsförmedlingen är väldigt lätta å ha och göra med, så det är inga problem, och min handläggare där är superbra på alla sätt och vis. Så jag oroar mig inte över det.
Däremot så är det med blandad lättnad och förtvivlan man sitter här.
Kommer verkligen KOMMUNAL kunna göra sitt jobb efter att dom fått de där 2 sakerna... eller kommer dom att "komma på" ytterligare saker som behövs.
Neä, dom är fan helt otroliga. MIN förra a-kassa kunde ha hanterat detta "problem" UTAN 5 dagars telefonkontakt till höger och vänster. DOM kunde minsann SJÄLVA ansöka om informationen från FÖRSÄKRINGSKASSAN och sen skulle det vara klart. PUNKT! Hur kommer det sig att inte KOMMUNAL kan göra och hantera ärenden på samma enkla, lätta och serviceminded sätt?

Jaja, man ska väl sluta tänka på det där.. finns inget JAG kan göra i dagsläget än att vänta ändå. Jag har gjort vad jag kan. Och får helt enkelt telefonterra dom på Måndag för att se om dom fått in papperen och göra ALLT för att få dom att skynda på det hela.

Och för er som inte vet. Det handlar inte om min föräldrapeng utan det här handlar om pengar som redan borde funnits på mitt konto- IDAG. Så därför jag är upprörd. Hade nästan varit lättare om det handlat om KOMMANDE pengar.. då hade man inte känt någon press att få detta ur världen lika fort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0