Sjukdom


Som bekant så var ju maken sjuk i veckan som var.. och han är nu frisk. Igår började jag känna mig lite hängig och gör det även idag.
Jag är inte riktigt, riktigt sjuk, men känner mig hängig, seg är lite snorig och så.. och jag vill inte riskera att bli riktigt sjuk nu när man är så nära bebisen. Visst, min barnmorska sa att naturen och kroppen brukar vara så smart att inte föda OM man skulle bli riktigt sjuk.. utan då blir man antingen sjuk innan eller efter.
Så här pumpas te med honung, ångning och ja.. alla bra sjukkurer för att undvika att bli sjuk!


Och visst.. SKULLE bebis vilja komma idag/kväll/inatt så är det inga problem.. det träningspasset skulle jag klara av!Men det är då det enda! Jag tror faktiskt att lillen har ändrat sig lite i magen.. huvudet är där det ska.. men han har vridit på sig.. så nu har han benen på höger sida och rumpen på vänster.. skönt som omväxlings skull. Jag har ju under ex antal veckor haft en rumpa upptryckt på högra revbenen, nu kan man känna en liten fossing där istället... som är bra mycket mindre och därmed mildare enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0