Stök


Ida,äntligen gick vi igenom vårt förråd. Och gud vad mycket kartonger och skit man har. Som tur är har vi inte mycke bråte. Men vi var duktiga och gick igenom mycket när vi flyttade. Så vi är nog inte en av dom svenska familjerna som kan sälja saker i förrådet för 24 000 eller vad reklamen tjattrar om.
Men det är man inte ledsen för! Jag hatar att ha en massa onödigt stående överallt eller ha saker undangömda som man ändå inte kommer att använda.. så jävla onödigt.

Så nu i dagarna måste vi dra en veva till återvinningscentralen med ett fett lass av kartonger.. och sen har vi fasen bra med utrymme i förrådet.

Och när man väl var där.. såg man julsakern.. och det KLIAR i minafingrar!! Hade det inte vara för min andre hälft så hade jag dragit fram julstjärnor, strykt julgardiner och hängt upp! Julgranen.. ja.. han kan jag avvakta lite med.. men jag vill ha julmys!! Hänga apelsiner i fönstren.. ha en skål med nötter och ja.. ett lass med lussebullar i frysen! Ett pepparkakshus.. och ja.. allt som har med jul att göra!
Lussebullarna kommer iallafall anlända nu i dagarna då jag och mammsen ska slå ihop oss och baka... tur att man får hjälp med detta ( numera ) jobbiga men nödvändiga bestyr! Och för att inte tala om GODA!!!
Jag har varit så galet sugen på lussebullar nu ett tag så.. ja.. Mmmmmmm!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0