THE day


Idag är alltså dagen, dagen då lillkillen är beräknad. Dock ser jag ingen skymt av honom ännu. Man får väl lugna sig med att det kan komma som en blixt från klarblå himmel ( värkar, vattnet går.. ). Jag tycker det är trist att dessa "förvärkar" aldrig kan ändra karaktär och bli smärtsamma odågor!
Men graviditeten går ju ut på det, man ska längta efter smärta! Varför skulle man annars genomlida 9 månader med en kanonkula mitt och frampå kroppen?

Men!! Jag har försökt att sluta tänka på att han snart kommer och att han KAN komma.. KAN-ordet. Fyfan.
Utan istället försöker jag fokusera på att ha saker att göra.
Idag blev det helt spontant bakning hos mammsen, kul överasskning på morgonkvisten, aningen framskjuten sådan också. Men nu har man massor med lussebullar hemma iallafall. Mums!
Har även strykit dom sista julgardinerna och bytt lite... ännu inte nöjd i köket. Vi skulle behöva ha nya gardiner dit, inget snack om saken. Men nu orkar jag inte ändra mer ( har inga fler gardiner att prova heller för den delen) utan nu får det vara som det är och man får höra om karln tycker att det duger eller om jag åker på smisk, hihi.

Så för tillfället är jag slut... inte så konstigt med tanke på att jag varit aktiv en hel dag... ska hoppa ner i ett bad tror jag och hoppas ( omedvetet ) att något kan hända nu under natten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0