Vuxna barn


Alla har väl nån gång tänkt tanken.. TÄNK när ens egna barn är tonåringar (!). Ve och fasa! Det kommer garanterat vara en spännande period, men säkerligen väldigt svår.
Jag hoppas verkligen att jag slipper vara med om det värsta.
Alkohol... droger.. tidig graviditet...misshandel... vandalisering.. you name it!

Jag fick nyss om en flicka som är 14 år och gravid.. och gudars skymning. Jag vill inte att mitt barn ska bli mamma/pappa i så tidigt ålder. Visst.. barnet i fråga kanske är väldigt mogen. Men! Vid den åldern ser jag hellre att knodden dyker hem och uppvisar första fyllan.
Sen hur fan ska man förhålla sig gällande alkohol och allt gällande uppväxten och alla hyss som sker under ungdomsåren. Fyfan. Snacka om att behöva vara skärpt, konsekvent, överens och ha en fast åsikt vad man anser är rätt och fel.

Men man kanske inte får en liten ligist (?) man kanske får raka motsatsen.. en unge som är utstött. Ett mobbat barn. Hur fan ska man lyckas att hålla inne med ilskan man känner gentemot dom jävlarna som mobbar sin käraste ägodel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0