Min kväll OFF


Idag är det Lördag och vi var bort till Hägra på middag och härligt sällskap.
Det konstiga eller ja... ovanliga är.. att jag sitter här.. med en make och en son till sängs.. med ett glas rött. Och bara ja.. gör ingenting. (?)

Efter vinet ska jag hoppa i duschen för att sedan bege mig till drömmarnas värld.
VA??
Skit konstigt.

Men det är viktigt att ha egen tid och en natt man verkligen får sova ut. Walter är en drömbebis som är helt underbar  på alla sött och vis, oavsett om han är arg,ledsen eller glad.. eller ja.. oavsett humör, MEN hans sömnmönster är helt ofattbart.... han sover en hel natt igenom( räknas 6 timmar i streck som spädbarn) Han har även vissa nöttersovit 7.. och en 8..

Fastän det kan kännas skönt och självfallet är behövligt med en helnatts sömn så känns det konstigt... JAG ska inte upp när han skriker.. JAG ska inte göra någe..
JAG ska bara sova..(?)
Herregud.. här sitter jag som en annan 20-åring med ett glas rött och datorn.
Det går ju inte,eller? Hihi..klart det går.
Men visst känns det konstigt. Klart mer än ett år sen man gjorde något liknande.
Det är en bagatell... men lite "kul" och testa på något man inte gjort på länge.. något som kanske är helt självklart. Dock är dessa kvällar inget jag skulle vilja ha varje helg, om man ser till min son. Hellre är jag med min lille prins och pussas än att jag har annat galej inplanerat vareviga helg.
Men.. det gör ju även galejen till mer speciella tillfällen.. något man kommer göra mer sällan.


Men när man vet att man inte ska... eller ska jag nu säga får? kliva upp och ta han så kliar det i fingrarna.. jag vill upp och pussa, gosa och mata min lilla gullunge!!
Hur ska man lyckas med första nattbarnvaktsperioden? Herregud man saknar ihjäl sig efter grynet nästan ögonblickligen man lägger ner han.

Men som sagt.. alla mår bra av en paus ibland.. och snart är en ny vecka och jag och Walter i psincip non stop.

                                  

                                 Neä, fan det är härlig och va morsa!
                   JAG ÄLSKAR Å VA MAMMA TILL VÅR WALTER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0